myTaste lanserar en helt ny recept-app för Android globalt

myTaste har idag lanserat en helt ny app till Android globalt. Appen finns att ladda ner världen över på Google Play i alla mobila enheter med operativsystemet Android. I dagsläget står Android enheter för ca 40% av myTastes totala trafik globalt. Initialt finns appen på lokalt språk i Sverige, Norge, Danmark, Finland, USA, Spanien, Brasilien, Polen, Frankrike, Tyskland och Italien. I resterande länder är skalet på Engelska, men alla recept är på lokalt språk.

- Det känns otroligt roligt att äntligen kunna släppa den första riktigt tunga nyheten på länge! Efter den senaste tidens turbulenta period inom myTaste när vi stängt ner hela kontoret i Barcelona och flyttat hela utvecklingen till Stockholm, känns det som detta är den vändning som vi väntat på. Nu kan vi på riktigt börja arbeta med de nyckeltal som gör att vi kan bygga långsiktigt stora värden för myTaste, säger Andereas Friis, VD för myTaste.

I samband med att appen färdigställts har en rekrytering gjorts vilket medför att myTaste har kompetens inhouse för både Android och IOS från den 1 oktober i år. Detta är en nödvändighet för att, dels kunna lansera en IOS version av appen, men också för att ständigt kunna lansera förbättringar på de mobila plattformarna.

- Tittar man på den statistik vi fått från testlanseringen av myTaste till iPhone i Sverige, som skedde förra året, ser man ett helt annat användarmönster än det vi ser på webben idag. Användarna spenderar betydligt längre tid i appen och återkommer mer frekvent. Då detta, enligt oss, är de starkast värdebyggande faktorerna långsiktigt ser vi själva denna lansering som en av de starkaste nyheterna hittills, fortsätter Andereas Friis.

Andereas Friis, VD
myTaste AB
0739 944 670

203 Web Group är ett digitalt mediehus som bland annat äger och driver en av världens största matsajter; myTaste.com. Bolaget är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bankaktiebolag bolagets Certified Adviser, telefonnummer: 46 8 463 80 00.

203 Web Group AB (publ)
Birger Jarlsgatan 6B, 7 tr