MyTaste: 1 miljon medlemmar på 2 månader

I början på september påbörjades lanseringen av MyTastes nya plattform på de 39 nationella marknader där sajten idag finns etablerad. Idag, knappt 2 månader senare, har över 1 miljon medlemmar registrerats sig runt världen.

Att kunna konvertera besökare till registrerade medlemmar är den överlägset viktigaste aspekten i ett socialt nätverk. Av den anledningen har ett större fokus lagts på just detta i och med den nya plattformen då man nu tagit ett mer omfattande grepp om MyTaste som ett globalt varumärke. I dagsläget ökar sajten med över 20 000 nya registrerade medlemmar om dagen och tillväxttakten ökar ytterligare för varje vecka i samband med att trafiken på de olika marknaderna blir starkare.

- Det tog 4 år att nå 1 miljon medlemmar på vår matsajt Matklubben.se. Med MyTaste har vi nu gått om redan efter knappt 2 månader och fortsätter att öka med över 20 000 nya medlemmar om dagen, säger 203 Web Groups Vd Christoffer Johansson.

- Fortsätter vi att öka i samma takt kommer vi ha världens största medlemsstock inom mat nästa år, vilket skapar en oerhört stark position på marknaden. Vårt mål är att ta över hela den digitala matmarknaden och bygga upp ett socialt matnätverk som inte har någon motsvarighet idag, fortsätter Christoffer.