Canal Digital väljer 203 Creative

Stockholm 2012-11-20

203 Creative har vunnit Canal Digitals byråupphandling. Med sin gedigna erfarenhet av anskaffning och konvertering av trafik ska 203 Creative främst ta ett grepp om framtida kampanjsajter där målet är att öka försäljningen av Canal Digitals prisbelönta abonnemang. Även löpande produktion och ett långsiktigt strategitänk för kommunikation i digitala kanaler ingår i uppdraget.

Valet av 203 Creative som ny webbyrå förklaras ha sin grund i byråns stora engagemang och medarbetarnas samlade kunskap.

- Vi blev imponerade av 203 Creatives presentation och idéer, de hade verkligen en god förståelse för vår produkt. Deras kunnande inom sökmotoroptimering och vana att hantera stora trafikvolymer gjorde att valet av ny byrå i slutändan kändes självklart, säger David Persson, ansvarig för Canal Digitals webbsatsning.

203 Creative är en del av den digitala mediekoncernen 203 Web Group AB. Den expansiva byrån, som är en fusion mellan Produktion 203 och en strategisk webbyrå, har funnits i sin nuvarande form sedan juni 2012. Ambitionen är att vara förstahandsvalet för kunder som letar efter en resultatdriven och innovativ webbyrå. Samarbetet med Canal Digital är därför ett välkommet uppdrag.

- Det känns både roligt och hedervärt att få förtroendet att föra Canal Digital framåt. Med vår erfarenhet av att driva egna framgångsrika sajter kan vi ta ett större åtagande än de flesta andra byråer.

Inom koncernen sitter vi på kunskap som många av våra konkurrenter bara kan drömma om. Den stora bidragande faktorn till att vi vann upphandlingen är våra otroligt kompetenta medarbetares förtjänst, säger Dieter Kalisch, VD för 203 Creative.