Gondolen recept

Fläskfilé La Gondola

Normalt brukar jag göra den här rätten på oxfilé med nu blev det fläskfilé och det passar utmärkt det också
Pasta La gondola

Idag har jag spenderat dagen i Romme och det blev en hel del skidor i solen. Väl hemma blev det en smarrig pasta till middag, en så kallad pasta La gondola från en restaurang i Göteborg
Oxfilé alla Venezia

Här kommer fortsättningen på min födelsedag, med andra ord den försenade middagen. Efter den sena frukosten spenderades en stor del av tiden innan ”lunch” framför TV
Flygande Jacob utan banan

Vinbaren har samma kök som Gondolen men den är oftast billigare än uppe i Gondolen. I går var jag tillsammans med några goda vänner på Eriks vinbar
Bambukyckling

Vågade mig upp i Gondolen för att få se lejonen och girafferna. Hej på Er. Hoppas Ni haft en skön helg. Det har vi haft, i lördags blev det ett besök på Kolmården med barn och barnbarn
Lemon drop – fredagsdrinken

En sak som jag ler lite åt är att när jag för första gången drack en Lemon drop, den där soliga fredagseftermiddagen på Gondolen, så var det ganska ungefär på samma barstol som jag några år tidigare för första gången njöt en Kamikaze
Calzone

* Gör en tomatsås på olivolja, tomater, vitlök, (persilja), salt, peppar, socker och basilika eller oregno
Cosmopolitan - med ingefära

I fredags var vi med vänner på Gondol i Stockholm, ni vet Katarinahissen och där sippade vi på en Cosmopolitan Ginger
Underbar kväll

Sitter på vagnen på väg hem från jobbet. Bara 4 timmar idag, så var en kort dag. Och bra gick det. Gårdagskvällen var hur mysig och härlig som helst

Italy - Venice.

En massa bilder från vårt besök i Venedig. Ska jag vara ärlig har jag varit galet dålig på att ta bilder på hotellet, stranden osv

Njutning på hög nivå

Vinprovning och en härlig vårlunch uppe på restaurang Eriks Gondolen. Ja det fick jag verkligen uppleva igår, i dubbel bemärkelse

Idag kollar vi in Lisebergs nya attraktion!

Idag ska Svea och jag gå på Liseberg. Vi ska kolla in Mechanica - Lisebergs nya attraktion. Egentligen öppnar de inte förrän på fredag, men vi tjuvstartar lite såklart

Min 18 år Dag

Jag fick en fin klocka av min storasyster , sen fick jag ett kort där det stod att vi två skulle äta på en jätte fin restaurang inne i stan som heter Gondolen och hon skulle betala för allting

Gondolen- "Jag blev full"

Som ni ser på rubriken hade jag tänkt nu berätta lite om kvällen på Gondolen som jag spenderade med min storasyster , detta var då förra fredagen