5 2 diet svenska recept

4 Spara

5:2 Recept: Snabb lunch med fetafylld pitabröd

Välj gärna fetaost med 17% eller 20% fett (t. Receptet är lätt att anpassa för en, två eller tre personer, det viktiga är att man räknar med inte mer än en pitabröd och 25 g ost per person (då grönsakerna inte bidrar med så många kalorier). 283 kcal per portion. 12 g. 5 g. 45 g. Recept från boken "5. 2 dieten. Svenska recept från Dietlandslaget" 4 st Pitabröd. 500 g Tomater. 2 st Rödlök
3 Spara

5:2 Recept: Sallad Nicoise

Koka färskpotatisarna i ca 15 min (eller längre beroende på sort). Koka haricots verts i ca 5 min om de är färska, eller i 3 min om de är frysta. När potatisarna är klara låt dem svalna i ca 5 min och skär sedan dem i fjärdedelar. 278 kcal per portion. Recept från boken "5. 2 Dieten. Svenska recept från Dietlandslaget" 16 st Färskpotatis. 500 g Haricot Verts Fryst. 2 st Ägg. 2 krm Salt Fint. 2 krm Svartpeppar
3 Spara

5:2 Recept: "Saumon en papillote"

Svenska recept från Dietlandslaget". Sätt ugnen på 200 grader. Baka i 200 grader i ca 20 min. Paketen är väldigt varma när de är klara i ugnen, låt de gärna stå kvar i ca 5 min innan du tar ut dem. För de som håller 5. 2 dieten begränsas potatismängden till 2 små färska potatisar per person. 269 kcal per portion. 26 g. "5. 2 Dieten. 500 g Laxfilé Fryst. 2 st Gul lök. 5 st krukor Persilja - färsk. 2 krm Havssalt. 2 krm Svartpeppar
2 Spara

Råraka x 3

Jag har väldigt svårt för dieter som utesluter potatisen, eftersom jag tycket det är en av våra bästa basråvaror och använder den flitigt i mitt nordiska kök
Sökförslag och sidor