Www.mitt kök.se recept

Köernas dag & Fiskmums. 2016-02-02, 20. 06. 2 timmar med kö för att komma in i kön, kö för att träffa en sköterska, kö för att ta blodprov och kö för att träffa en läkare
1 Spara
Ashtangayoga och kö till gymmet

Imorse klev jag upp och drack en proteinshake innan jag knallade över bron till gymmet för ett tidigt (nåja, tidigt för att vara söndag) pass ashtangayoga

När man är en längre tid på Gotland under sommaren lockar det ofta med utflykter. Och utflyktsmålen är ju många

Tack för alla barnvänliga semestertips. Vi började semestern med att åka tåg från Båstad till Bakken i Danmark, med färja mellan Hesingborg/Helsingör
139 Spara
BANAN OCH KOLAPAJ...... ÄVEN KÄND SOM "BANOFFEPIE"!

Hej på er. Äntligen har jag fått till en uppdatering. DReceptet idag är absolut ingen "nyhet", ni har säkert sett det på många andra bloggar och i tidningar
61 Spara
Smördegsinbakad köttfärs

En riktig gammal klassiker har serverats här hemma, smördegsinbakad köttfärs. För många år sedan gjorde jag en del recept med smördeg
30 Spara
Körsbärssylt

Igår kokade jag körsbärssylt för första gången. Förutom att det tog sin lilla tid att kärna ur bären så var det väldigt enkelt att koka sylten
23 Spara
Ugnskokt kolja med vitt vin, grädde och citron

Att tillaga fisk i ugn, under folietäcke är något så genialt enkelt att jag inte kan begripa varför vi inte började med det långt tidigare
9 Spara
Bali och den goda maten!

Nu har turen kommit till maten vi satte i oss på vår semester, och naturligtvis även dryckerna. Vi har nog aldrig ätit så varierat på någon resa tidigare, så många olika smaker och så många olika varianter på rätter

Det händer att vi får bakbeställningar från kollegorna på jobbet. Till dotterns stora förtjusning. Hon brukar säga att hon skulle kunna sälja kakor på mitt jobb, men konstaterar i nästa andetag att "det nog skulle bli väldigt långa köer då" och att "alla nog skulle komma försent till sina möten" och att det därför "nog kanske inte är en så bra idé"

Mac'n Cheese (Macaroni and Cheese) är vardagsmat på andra sidan Atlanten men där tycker jag Sverige slår USA med hästlängder med vår makaronipudding

Granbergsdals hytta. Idag har jag varit i Granbergsdals hytta och avnjutit kolbullarmed stekt fläsk och lingon, samt – förstås – insupit den underbara atmosfären i denna Bergslagens pärla
5 Spara
Nyårsradio

Idag har Emmy och jag varit med på Sveriges Radio P4 Kalmar igen och pratat mat. Den här gången befann vi oss inte i radiohuset som vi brukar, utan mitt ute i verkligenheten, närmare bestämt utanför Systembolaget och kassorna vid Coop på Giraffens Köpcentrum
enkel thaigryta med kyckling

ibland när jag åker och handlar mat, så tar jag extra lång tid på mig och kikar på priser och alternativ på det jag tänkt köpa och så självklart strosar runt för att se vad för skojigt nytt som kommit in i butiken

En hummusmåltid på Abu Hassan i Jaffa. Foto. Jurek Holzer. Hummus (kikärtsröra på svenska) är en av Mellanösterns stora delikatesser som har blivit känd i så gott som alla världsdelar

I går var jag på en sån där trevlig matbloggsträff igen. Denna gången var vi hos Rebecka i hennes och sambons nya fina lägenhet

Att äta en bra burgare när man är i USA är självklart ett måste och vi hann bara med ett av två rekommenderade ställen för just burgare
3 Spara
Pumpacupcakes

Jag gick förbi Buttericks på Drottninggatan mitt i Stockholm idag och det var en låååååång kö utanför butiken