Thailand recept

Fiskfilé Thailand

Tina fisken så att filéerna kan skiljas åt. Blanda till marinaden och låt fisken ligga i minst 30 min (jag tar 1-2 timmar)
Thailand, del 2 och en laxgryta.

Vi tänkte vi skulle fortsätta vår fotokavalkad från vår semester idag och därför ska vi inte bli långrandiga och sväva ut i något långt försnack, det blir ett tillräckligt långt inlägg i alla fall
Thailand, del 1 och en blå drink.

I byn, Bang Kwai, var de flesta restauranger stängda eftersom det ju är lågsäsong i Thailand nu, så vi bestämde oss för att prova alla 6 som hade öppet i alla fall en gång
THAILAND MÖTER GLOMMEN

Jag har aldrig varit i Thailand, men hoppas att nån gång få åka dit. Men i väntan på det så tog jag Thailand till Glommen, delar av Thailand i alla fall
Mer Thailand

Här kommer fler bilder från Thailand 2009Kykling med cashewnötterKyckling paneangBananapancake MUMSÄggstationen på hotelletEn restaurang som låg nära hotellet, här åt vi oftaPad Thai med räkorFriterad kyckling med sötsursåsKycklingsoppa med kokosmjölkEfterrätt till AlbinMatmarknad

I Thailand

Nu är vi på plats. Klockan är 00. 23 i Sverige. Här är klockan 06. 23. Jag har sovit 2 timmar

Thailand vi ses snart

Igår kväll efter jobbet så bokade vi äntligen thailandresan åter igen under hela jul och nyår. Fyra bilder på oss i januari sist vi var i thailand

Thailands bästa strand

När Micke och jag flyttade till Thailand började vi med några veckor på öarna. Strand - septemberutmaningen #4

Thailand November 2015

Det som känns så härligt är att vi hade verkligen den bästa månaden vi hade kunnat tänka oss i Thailand och det är något som ger energi och glädje även nu efteråt

Thailand - Ditresan

Vi åkte hemifrån den 1/12, efter att Meja hade slutat skolan. Först åkte vi in och hämtade upp M. s syster i stan, som också skulle med
Thailand

Jag, Marcus, Emelie och Sanna bestämde oss för att åka iväg ett par veckor till Thailand och bara njuta av sol, bad, god mat och billig massage
Krämig soppa med smak av Thailand

Den här soppan med fräscha smaker av citrusfrukter och ingefära kan jag varmt rekommendera. Ät den med en bit gott bröd och ni har en riktigt fin vardagsrätt
Kycklingpiroger med smak av Thailand

Börja med att fräsa lök, vitlök och timjan i oljan. Löken ska bli mjuk, men inte brynt. Tillsätt hälften av curryn och rör om, tillsätt mer olja om det blir torrt
Taste of Thailand - 22kr

Thailand. Dags för en resa till allas vår favoritdestination. Detta blir dock inte en semesterresa med sol och bad utan en resa av det mer kulinariska hållet