Lunch new york recept

New York: Lunch på Oficina Latina

Ännu ett måste-ställe i NewYork verkar vara Café Gitane i Nolita (North of Little Italy), men när vi var lunch-hungriga så var alla andra det också så vi gick runt hörnan till ett annat ställe och lunchade istället

New York: Lunch på Battery Gardens

Där åt vi också lunch på Battery Gardens. Första hela dagen i NewYork gick vi ju som sagt en lång promenad, bland annat ner till Battery Park
Vår New York Resa.. Del 1!!

Väl i Stockholm lunchade vi med Maja i Solna sen åkte vi hem till dom & förberedde grillmiddagen. En av alla gryma saker med NewYork är att det finns gratis WiFi typ överallt & är det låst så är det bara att be om lösen

NEW YORK resan: del 1!

När vi turat tillbaka hoppade vi in i en taxi som tog oss till Union Square för att kolla in DSW (sko outlet) & "Nordstroms rack" med paus däremellan för en god grekisk lunch

NEW YORK resan: Del 2!!

Efter ett glas & lunch för spa-tjejerna gick vi in & köpte biljetter till "Top of the Rocks". Efter lite loppis & världens godaste Guacamole till lätt lunch i värmen så mötte vi up dom andra 2 nere vid Rockefeller Center
New York: mysiga Locanda Verde

NewYorks enda celeb-sighting hände när vi vrålhungriga satte oss vid bardisken på Locanda Verde, en supermysig italiensk restaurang med Robert de Niro som delägare som låg endast ett stenkast ifrån vårt hotell i Tribeca

New in, New Yorker o H&M

Mötte upp Leon på hans lunch, vi köpte thaimat som vi sedan åt på hans jobb. Den här gången tog jag mig en ordentlig titt och provade lite plagg och till slut blev den en kjol från NewYorker och en body från H&M
New York! Dag 1 & 2...

Lunch på "Shake Shack". onde använde vi för att boka shuttel-taxi till Newark. ONSDAG. Vi vaknade vid kl 3
New York! Dag 7. En lång härlig dag!

Sen blev det Pizza på en bänk till lunch. TISDAG. Efter den misslyckade shopping-Måndagen som mest blev "slappa/svalka oss hemma dag" så va vi omladdade o redo för att turista lite igen
New York! Dag 5 & 6..

Sen åt vi lunch där. Jo det är som på film i NewYork. SÖNDAG. Dags för "GreenFlea Market" på Upper Westside
New York. Dag 8 & 9...

Sen åt vi lunch på "Tony´s". Va tyvärr fortf så mätt efter lunchen att ett smörrebröd för 80kr inte va tillräckligt lockande
Mina New York tips

Pastis - lunch/frukost (samma ägare som Baltazar/Shillers). Låna/hyr cykel (finns gratis att låna om man tex är gäst på The Standard eller The Jane) NewYork har blivit mer och mer cykelvänligt, man kan du hyra cykel nere i Battery Park och sen cykla upp lägst Hudsonfloden och västra sidan på cykelbana ända upp till Harlem
Äta hälsosamt i New York

Middagen börjar serveras klockan halv sex (de har även lunch). Nu var det över en vecka sedan som jag kom hem från NewYork, och jag längtar tillbaka varje dag