Öring recept

132 Spara
Ugnsbakad öring/röding

1 kg röding eller öring. Tag fisken (som är urtagen och huvudet borttaget på) och skölj den. Torka av den med ett papper
35 Spara
Flugfiskad öring och regnbåge i ugn

Fyll sedan buken på fisken med  skivor av citron, lök samt dillvippor. Anledning till att jag kom åt nåt så exotiskt som insjööring, var att jag och en barndomsvän fick möjligheten att följa med dennes svärfar (en riktigt inbiten fritidsfiskare) ut på fisketur till Kalvsjön denna junilördag
23 Spara
Ugnsbakad öring

Salta + peppra fisken, vänd i mjöl. Koka upp grädde, smaka av med fisksås. Ta ut formen med fisk, lägg i tomater, champinjoner, morötter + såsen
28 Spara
Folie grillad öring från Danasjö

Fyll fisken med gul skivad lök, dill och stavar av smör.  . Rensa fisken, salta o peppra.   Fyll fisken med gul skivad lök, dill och stavar av smör
64 Spara
Ädelfisk på grill med romsås

”Flugfiskad regnbåge och öring i ugn”), alltså tre personer. Olivolja (Till salladen). Det blev en öring och en regnbåge som tillagades på grillen
30 Spara
Folieinbakad Öring med Ost, Paprika och Citronmeliss

Fetaost fungerar också bra, men den här färskosten gjord på mjölk från korna på Kittelberget blir mildare i smaken till den fina öringen
15 Spara
Ädelfisk med Kantarellstuvning

Eftersom barnen älskar fisk och svamp, så hade hon tagit fram kantareller, några rödingar och en öring ur frysen
12 Spara
Lime, vitlök & Ingefärskryddad Öring med paprika och gurksås i foliepaket, ugnsbakad i grillen

Lägg ut en portionsbit öring med skinsidan ner, krydda med havssalt & citronpeppar. 125g x 3st portioner öring3st Vitlöksklyftor, finhackad3cm Färsk ingefära, finhackad5st Salladslökar1st Lime, finrivet skal + pressad saft10cm Gurka, urkärnad1dl Inlagd paprika50g Smör, osaltatHavssaltCitronpepparFolie, 3st ca 30cm per paketSåhär kan man göra
9 Spara
Tjejfest på en torsdag!

Då serverades rätten med enrisrökt och lättgravad öring, men jag köpte pepparlax och jag tror att det blev lika bra
6 Spara
Filéad Fjällöring i Dill och Tomatgräddsås med Svamptimbal

Tomatgräddsås till Fiskfilé 2 Fjällöringar 8 Cocktailtomater 2 dl Grädde 1 msk hackad Dill 1 msk Chilisås 2 msk vitt Vin Havssalt och nymald Vitpeppar 2 msk Smör Filéa öringen när timbalerna står i ugnen

Jag har sån tur att jag har jägare/fiskare i Familjen, så förråden av röding och öring fylls på lite då och då när det är älgjaktstider

Tärnad öring och sparris, och citronsaft som droppas över när den är stekt. En dag ska jag lägga ut hans recept, för den degen blir så… den bara blir SÅ

Har turen att ha släkt som besitter konsten att salta in röding/öring. Har turen att ha släkt som besitter konsten att salta in röding/öring

I frysen låg några fiskar, röding och öring. Stekta i ugnen serverade med ”krossade” potatisar med smör och persilja åt vi en god och lättlagad middag
54 Spara
Varmrökt lax med två såser

Rör ihop kesella, yoghurt, senap och gräslök. 1 kilo hel varmrökt fisk, lax, sik, öring, makrill eller böckling. 1 dl hackad gräslök. 2 msk hackad gräslök. 1 dl hackad gräslök. 2 msk hackad gräslök

Gratinerad gösfilé med lime och hummerfond. Koka under tiden grädde, hummerfond, rivet skal av lime och saft

Ansiktsprodukter från Neutrogena. Har haft dessa tidigare fats i en annan serie så ser mycket fram emot att få testa dessa

Skär laxöringsfiléerna i små bitar, fräs dem helt kort i en stekpanna och blanda sen i svampen. Laxöringsfiléer 350 g
32 Spara
Havsöring i ugn med goda tillbehör!

Havsöring fångad utanför vår ö, potatis odlad ett stenkast från vår tomt, svamp plockad i närmsta skog och sås som fått puttra länge på vår spis

Jag heter Mats Carlsson, men kallas bland vänner för Massimo. Under ett par år arbetade jag som vinbonde och vinmakare i centrala Toscana
12 Spara
Palsternackspuré, recept

andra kryddor och servera till en bit oxfilé, korv, köttfärsbiffar, renskav eller varför inte stekt öring eller hälleflundra

ca 250 g fisk, jag hade öring. Saffransdoftande fisksoppa för 2. ca 250 g fisk, jag hade öring. 1 tsk citronsaft

Jag serverade soppan med räkor och musslor en middag och med kokta morötter, fänkål och bitar av öring en annan

Filéea öringen men lämna skinnet kvar. Skala potatis och koka som vanligt. Filéea öringen men lämna skinnet kvar
6 Spara
Smörstekt gravad Öring med Örthollandaise

Den här gången plockade jag fram en fin öring. Ädelfisk på menyn Jag har ju sån tur, att min frys blir påfylld med både det ena och det andra från fjällen
5 Spara
Piccata på Sik med Tomat och Vitlökssås

Men det går bra att använda spätta, torsk, öring, gös, abborre eller någon annan god fisk. Ostpanerad Sik Att dubbelpanera fisk eller kött med riven ost, är något som passar mycket bra in i LCHF-livsstilen

Den här varianten med en vinägrett har jag gjort många gånger, men när jag blev bjuden på den hos min vän Maria under semestern (som serverade egenfiskad och grillad öring till – vi snackar lyxmåltid

Såg ett recept på inkokt röding i Tinas senaste kokbok och tänkte att det måste gå lika bra med öring

Iallafall fick vi med oss tre öringar hem (dvs dagsransonen, jag hade kunnat fiska hela dagen annars

Har Du inte tillgång till öring, så ta lax eller någon vitfisk istället. Saffransgul Fisksoppa till Påsk Mycket fisk har det blivit här den senaste veckan

Foliebakad öring med örter och ost…. Jag och Mona klädda för Vikingamarknad…. En resa i tiden. I helgen tog jag en tur till Åland för att hälsa på min goda vän Mona och fick samtidigt chansen att vara viking för en dag

Ett par fina rödingar och en öring låg på diskbänken och väntade på att bli middag. Röding och öring i foliepaket

Gillar ni fisk så prova gärna mandelpanerad torsk, burgare med grillad lax, fisksufflé på öring. Tack och lov min hemsida fungerar idag

Vi fyndade, örtsalami, varmrökt öring, renkorv och jordgubbar. Vad kan bättre passa till middag i kväll än varmrökt öring

Så vi tog fram en öring ur frysen samt lite räkor och sen gick vi och handlade. Ca 400 gram öring. Ca 400 gram öring

På bilden nedan serverade jag nässelstuvningen till foliebakad öring, klicka på bilden så kommer du till receptet på den

Morgonens öringar. Morgonens öringar. Marinerade i vitt vin, citronolivolja, basilika, salt & svartpeppar och stekta i smör

300 g fiskfilé (jag hade öring). 300 g fiskfilé (jag hade öring). Fiskgratäng 2 port. 300 g fiskfilé (jag hade öring)

På burkmatssidan är det öring och pytt i panna som är favoriter. Filip 0-1 år. 10 månader. Juli 13, 2015 22

Kanapéer på finskt surdegsrågbröd med öring, korv, pastejer och ostar. Finns det egen mat för julgransplundringar

Vildfångad lax och öring från Östersjön, Vänern och Vättern. 21 Oct. 14. 12. Twitter. Facebook. Miljögifter i fisk

300 g fiskfilé, jag hade öring. 300 g fiskfilé, jag hade öring. Fiskgratäng i flygande fläng. Idag när jag är ute och flyger får du ett snabbskrivet inlägg att roa dig med tills jag kommit på plats nere i Alanya

Men det finns också bland annat mycket abborre, öring, gös och sik. Åland består av ca 20 000 öar och är därmed omgivet av hav och sjöar

Gravad öring, mjukkokta ägg och dillmajonnäs. Gravad öring, mjukkokta ägg och dillmajonnäs. Postat i. Hemmaliv

En fantastisk öring på 8,5 hekto lades på grillen för att avnjutas på sedvanligt sätt. Att tillbringa en tid i fjällen med två av barnbarnen är en sysselsättning som kräver sin tid, ingen datatid här inte

Rökt öring med sparris och nötter - gudomligt. I samarbete med Polska Statens Turistbyrå och Warsaw Tourism Organization

Det första vi gjorde efter frukost var att lägga öringen i saltlag i kylen (som vi hade köpt med oss från stan)

Lördagen drog jag upp 10 harrar (som jag behöll), varav 1 var riktigt fet och fin + att jag fick en öring också

Riktigt god tillagad öring fångad i deras stuga, en god sås och pressad potatis. 2016-02-22 @ 15. 31 /. Graviditeten ♥ /

Väljer du att grilla lax, öring eller röding, prova deras Thomas Hyland Chardonnay 2013 (varunr 6023, pris 99,-), du blir inte besviken

100 g gravad fisk, jag hade gravad öring från Börtnans Fjällvattenfisk. Tapas på svamp och gravad fisk 4 port

2 st öringar , à 600 g. 1. Skölj ur fiskarna. Salta och peppra inuti och fördela smöret i dem. 2. Fyll fiskarna med örter

Filéa fisken men behåll skinnet. Lös fullständigt salt och socker i vatten och lägg ner filéerna. Dessa ska rimmas en timma
94 Spara
Saltlag för rökning!

Använd med fördel fet fisk som ål, makrill, lax, regnbåge, röding, öring och sik. Hallå där Grillers. Här har ni ett recept till insaltning av kött och fisk när ni ska röka
22 Spara
Röding i ugn med kryddgrönt

Fjällröding eller öring som inte är så stora är enklast att tillaga hela och slippa filéa dem. Första höstlovsdagen är snart slut och det blev lite ändrade planer
14 Spara
Varmrökt lax som Leifs fru tycker om

öring eller regnbåge.  Tina fisken om den är fryst och avlägsna fenor och huvud. Krydda rikligt med salt och citronpeppar
8 Spara
Lemon Curd fyllda Muffins med mjuk Maräng topping

100 g gravad fisk, jag hade gravad öring från Börtnans Fjällvattenfisk. Plockmat. Tapas, meze, tilltugg, plockmat är alla namn på det som blivit en av de mest populära bjudrätterna

öring eller lättrimmad lax,Skalad potatis,Gul lök,Äggstanning. Skär fisleen i tunna skivor eller stimlor

Vi tog laxöringfiléer som fick sällskap i paketet av strimlad fänkål, små mjälla zucchinis i skivor, cocktailtomater, lök, vitlök, lite chili, citron, örter smör och olivolja

750 g filé av braxen eller öring. Ingredienser - 4 portioner 750 g filé av braxen eller öring. Ingredienser - 4 portioner

Typ i storleken av en 50 öring. Det här var verkligen inte tokigt. Lätt att göra och lite lyxigare fika. Det bruna som ligger på marängen är krossade knäck

Godsaker som västerbottensostpaj, påskskinka, 2 st olika gravade laxar, 4 olika inlagda sallar, oliver, sallad, ägghalvor med rom, brietårta, potatis, prinskorv, köttbullar, rökt lax, rökt öring, rökt aborre, matjesillröra, romröra, parmaskinka, salami och olika bröd

4 st öringar eller rödingar , nyupptagna. 1. Ta ur fisken men behåll huvudet. 2. Tälj pinnarna så att de får en vass udd

600 g öring eller annan fjällfisk. 600 g öring eller annan fjällfisk. Trerättersmiddag inför årets slut. Så var det då snart dags för ett nytt år igen

Kyckling,köttfärs,älgfärs,lax,abborre,röding,öring,kantareller bär mm mm har vi. Har gått igenom delar av frysen och insett att vi kan laga mååååånga goda middagar av innehållet från frysen

Fileeade ett gäng rödingar och öringar,den största gravade jag. Röding/öring med kaviarsås. Flera dar har varit så där

Till kvällsmat fick vi njuta av lax öring som Nils snart 7 år fiskat upp alldeles själv i Vättern. Underbart med sommar väder redan i maj

På de utmanande bilderna, som funnits med i varje nummer sedan 2007, syns nakna kvinnor smeka sig mot bland annat laxar, braxar och öringar

Där blev det öring, de vet hur man ska flörta med mig via maten helt klart. Kalasdag. 29 Januari 2016 /. 21
8 Spara

Ugnstekt öring

Servera med potatis och citron skivor 1 kg öring. Rensa fisken från inkromet. Salta fisken in vändigt och skinn sidan
4 Spara

Stekt öring med gräslöksås

3-4 st öringar à 3-4 hg. Rensa och ta av huvudet och fenorna av fiskarna. Lägg en klick smör i stekpannan och lägg i fisken när smöret börjar bli hett